My Balcony Garden – BEC

Emaknya Benjamin br. Silaen

Hi! I'm Nella a Bataknese. I currently live in Germany, however I'm originally from Jakarta, Indonesia. I'm a full-time-stay-at-home-mom. I have a lot of passions of gardening.

You may also like...

64 Responses

  1. wahhh cantiikk banget balkonnya.. bunga2nyaa :))
    saya kalo nanem sesuatu yang pake bibit suka gak suksess
    nanem bunga apalagi hehehehe
    kalo belimbing, mangga, rambutan bisa awet sampai pohonnya tinggi2 :p

    salm kenal mbak πŸ™‚

    • Hai Enno salam kenal juga ya πŸ™‚ .
      Untuk nanam bibit yang ukurannya kecil sebaiknya disemai di tray peneyemaian dahulu.
      Paling mudah gunakan wadah bekas air mineral. Setelah tumbuh 4-6 daun baur pindah ke pot lebih besar πŸ˜‰ .

  2. izzahchan says:

    cantik-cantik bunganya ibu πŸ˜€

  3. Judy says:

    you certainly use all of the space available!!!

  4. DeniseinVA says:

    Your garden is amazing! I love all the pretty flowers, such a lovely variety. I also think the photo of the three of you is very sweet. Beautiful baby, beautiful family πŸ™‚ Thank you so much for sharing with Today’s Flowers and I wish you a very happy weekend πŸ™‚

  5. Dear Mb Nella…. yes I found your lovely post through The Garden Bloggers Bloom Day… mmmuaah…

    I love to see your garden, anything you grow are lovely, I am sure you have inspired many people to gardening (me included πŸ™‚ )
    please don’t get frustrated when the seeds jz don’t germinate, every gardener failed too,, πŸ™‚

    thanks for those bulbs and seeds, you can see the mignon dahlias. They’re dominating my garden and giving me beautiful blossoms.

    Happy gardening…
    With love,
    Hari.

  6. prih says:

    A garden is a grand teacher…….
    Yes garden teach us about hard work, harmony, help each other soil-plant-climate-human. Thanks Nella for sharing nice balcony garden.

  7. Woww… your balcony garden is so beautifull sista Nella ^_^
    Makes me want to nongkrong there and makan-makan with Ben.. ( Ben udah makan apa ya sekarang ? bubur ya )
    But btw, what is nongkrong and makan-makan in english *lol

  8. What a beautiful garden πŸ™‚

  9. iiihhhhhh, cakeeep taman kecilnyaaa…rumahku jg kecil dan g ada taman mba… tp ada 1 ruangan yg atapnya nembus ke atas, jd sinar matahari bisa masuk… nah drdulu pgn bikin tman di situ… tp kok bnyk yg mati -_- masih hrs bnyk bljar nih soal tanaman

  10. itu cilantronya bikin ngiri kak, aku sampe bela2in tanem cilantro di kamar yg pake ac tp ttp aja gak bs tumbuh….
    Palembnag emang kepanasan deh kayaknya…

  11. ded says:

    Baca Balcony Garden eehh….. tiba2 ingat nama District Belconnen di Canberra, Australia…..
    He3….. ga nyambung πŸ™‚

  12. Aah lovely! I love flowers but never have the confidence to plant it :3

  13. Eh seriusan kak, orang2 kasih makan burung liar ??? ih baik2 yaaaa #Lovedech

  14. Love to see your garden… cantik :”)

  15. Ferdy Lpu says:

    so beautifful, i like see the flower covered by snow. #hala ngomong apa coba

  16. Sandurezu ァンデγ‚₯レズ says:

    hahaha.. it’s funny, especially the last photos.. You are awesome at gardening, it’s okay for the withered plants, I’m sure that they will be a beautiful garden when the spring comes. πŸ™‚

  17. adhyasahib says:

    kebunnya cantik, padahal berkebun dari balkon loh, mau coba tanem2 juga tp takut gk telaten nanti malah gagal total πŸ˜€

    • Iya sementara berkebun di balkon dulu, nanti klo pindah rumah lagi semoga dpt yg ada tamannya πŸ˜€ . Nyoba nanam 2 atau 3 tanaman dulu Dhy, klo sdh sukses nambah lagi dan lagi πŸ˜‰ . Oh ya PR dari km sudah ku buat draftnya, ku jadwal posting awal minggu depan, sorry kelamaan ya πŸ˜€ .

  18. GloryGrant says:

    Wow, your garden is very beautiful! πŸ™‚

  19. Wahhh ijaahh,,, abis dikomen malah muncul gambarnya. Mohon ignore saja komen sebelumnya.

    You have a beautiful garden <3 Lovelyyyy
    Berarti tiap tahun kena salju musti ulamg dari awal gitu ya mba? Sayang banget, walaupun salju2 itu terlihat cantik.

    • Banyak yg ga ulang dari awal ko. Memang daun-daun tanaman kebanyakana akan rontok ga tahan dingin, tp pas musim semi akan numbuh lagi. Klo tanaman sayuran semuanya iya ngulang dari awal lagi πŸ˜€ .

  20. Kok aku ga bisa liat fotonya?? Padahal udah di refresh berulang kali πŸ™

  21. riemikan says:

    Wow, what a determination. I commend you. Such a lovely garden.

  22. ysalma says:

    Suka melihat perubahan kebunnya Nel, Bunga itu memang selalu menakjubkan saat dipandangi. Semangat berkebun terus.

  23. Arman says:

    Masih saluran banget ya nel… Buat org yg suka gardening pasti udh gak sabar nunggu sering ya… πŸ™‚

  24. subur2 banget ya Nel, taneman aku banyak yang matek

  25. Nikitaland says:

    I can’t wait for us to start gardening season again! In about another month, I will start all of our seedlings downstairs and get them started under the grow lights! I can’t wait! What you have started looks really awesome!

  26. Ryan says:

    Wah. It is not an easy job. I know. I saw my mom do it also. Plant this. Replace this and that. Until the flower come up.. Beautiful.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: