My Balcony Garden – BEC

loading...

A garden is a grand teacher. It teaches patience and careful watchfulness; it teaches industry and thrift;

above all it teaches entire trust. – Gertrude Jekyll

**********

This is my first post on 2015. I joined BEC (Blog English Club), so I write this time in english, sorry for you my mom, that you can not understand this post πŸ˜› . BEC held every Friday and this month we have three theme.

Jan 9 – The theme is 2015 in one word. Describe 2015 in one word.
Jan 16 – Wildest dream.
Jan 23 – How Gadget Affects Our Life
Jan 30 – It is a recap time. This month will be doing by Dani.The theme is 2015 in one word.

Everyone are invited to join BEC, we like to learn together. We are come from not from english speaking country so i guess everyone will accept it when someone make mistake with grammar.

Describe 2015 in one word?

Gardening

loading...

If you follow my blog from beginning you will find that mostly my post is about gardening.

I was start gardening when I moved to Germany in mid 2011. I made many trial and error. I read alot of gardening book, gardening magazine, follow gardening blog and even I love to watch gardening show on TV. Guess what even when I want to go sleep I’ thinking what I gonna do tomorrow on my garden πŸ˜› . Sound Crazy isn’t it ?. But I’m not the crazy one, if I read other gardening blog I found that I’m not the only one who’s crazy about gardening.

I don’t want talk too much, but I like to show you my garden since I started it. I started it on mid 2011, but I was failed that time πŸ™ .

Year 2012 when my husband and I lived in Bad Rappenau, that was first trial error garden

Vegetables garden :

 

My garden on summer 2012

 

My garden on 2013

Tulips season at my house. Feb 2013
Tulips season at my house. Feb 2013

 

My sunflowers. Summer 2013
My sunflowers. Summer 2013

 

My balcony garden on summer 2013
My balcony garden on summer 2013

 

My garden on 2014 . I was so proud on that year, you can see my beautiful flowers and garden below :

 

Don’t think that I always succeed, many time I have to Identifying and Controlling Garden Pests to keep my garden like I want.

Sometimes it’s so frustrating when I planted the seeds and not grow. I tried again, again and again. The key is Never stop until it works. I have to read and learning more. Übung macht den meister – Practice makes perfect! πŸ˜‰ .

My garden on 2015, so far like this, lol πŸ˜›

Bagaimana cara bersihkan salju tebal begini
Bagaimana cara bersihkan salju tebal begini

 

Saat musim dingin burung-burung tidak bisa cari makanan jadi orang-orang sini taruh makanan buat burung liar
Saat musim dingin burung-burung tidak bisa cari makanan jadi orang-orang sini taruh makanan buat burung liar

 

Hancur minaaa tanaman-tanamanku tertutup salju
Hancur minaaa tanaman-tanamanku tertutup salju

 

loading...

Flowers always make people better, happier, and more helpful; they are sunshine, food and medicine for the soul. – Luther Burbank

If you like to read my gardening post you can find here my garden all post on Bahasa.

Happy gardening everyone :mrgreen:

About these ads
loading...

64 thoughts on “My Balcony Garden – BEC

  1. wahhh cantiikk banget balkonnya.. bunga2nyaa :))
    saya kalo nanem sesuatu yang pake bibit suka gak suksess
    nanem bunga apalagi hehehehe
    kalo belimbing, mangga, rambutan bisa awet sampai pohonnya tinggi2 :p

    salm kenal mbak πŸ™‚

    1. Hai Enno salam kenal juga ya πŸ™‚ .
      Untuk nanam bibit yang ukurannya kecil sebaiknya disemai di tray peneyemaian dahulu.
      Paling mudah gunakan wadah bekas air mineral. Setelah tumbuh 4-6 daun baur pindah ke pot lebih besar πŸ˜‰ .

  2. cantik-cantik bunganya ibu πŸ˜€

      1. jadi pengen punya πŸ˜€

      2. bikin iri liat bunganya πŸ™‚

          1. hehehe,,, di rumah bunganya ya itu aja hehehe

  3. you certainly use all of the space available!!!

    1. Lol yes! πŸ˜€ . Thank you for your comment Judy πŸ˜‰ .

  4. Your garden is amazing! I love all the pretty flowers, such a lovely variety. I also think the photo of the three of you is very sweet. Beautiful baby, beautiful family πŸ™‚ Thank you so much for sharing with Today’s Flowers and I wish you a very happy weekend πŸ™‚

    1. Thank you for your comment. On that photo that’s me my son and my mother πŸ˜€ . Happy sunday for you DeniseinVA πŸ™‚ .

  5. Dear Mb Nella…. yes I found your lovely post through The Garden Bloggers Bloom Day… mmmuaah…

    I love to see your garden, anything you grow are lovely, I am sure you have inspired many people to gardening (me included πŸ™‚ )
    please don’t get frustrated when the seeds jz don’t germinate, every gardener failed too,, πŸ™‚

    thanks for those bulbs and seeds, you can see the mignon dahlias. They’re dominating my garden and giving me beautiful blossoms.

    Happy gardening…
    With love,
    Hari.

    1. Dear mba Hari, you also have beautiful garden πŸ™‚ .
      I like visit other people blog and I so amazed everytime I see flowers even only on pics πŸ˜€ .

  6. A garden is a grand teacher…….
    Yes garden teach us about hard work, harmony, help each other soil-plant-climate-human. Thanks Nella for sharing nice balcony garden.

    1. Thanks bu Prih for reading my post πŸ˜‰ .

  7. Woww… your balcony garden is so beautifull sista Nella ^_^
    Makes me want to nongkrong there and makan-makan with Ben.. ( Ben udah makan apa ya sekarang ? bubur ya )
    But btw, what is nongkrong and makan-makan in english *lol

    1. Kebunmu juga bagus mba Ami πŸ˜€ .
      Ben sudah makan wortel dan kentang dibikin bubur halus.
      bilang aja “hang out” mba sudah mewakili keduanya tuh hihi.

  8. What a beautiful garden πŸ™‚

  9. iiihhhhhh, cakeeep taman kecilnyaaa…rumahku jg kecil dan g ada taman mba… tp ada 1 ruangan yg atapnya nembus ke atas, jd sinar matahari bisa masuk… nah drdulu pgn bikin tman di situ… tp kok bnyk yg mati -_- masih hrs bnyk bljar nih soal tanaman

    1. Mungkin mataharinya pas masuk panas sekali, jadi tanamannya ga kuat. Iya sebaiknya cari tanaman yang tahan kena panas, klo ga tahan panas taruh ditepat teduh πŸ˜‰ .

  10. itu cilantronya bikin ngiri kak, aku sampe bela2in tanem cilantro di kamar yg pake ac tp ttp aja gak bs tumbuh….
    Palembnag emang kepanasan deh kayaknya…

    1. Ketumbar ya Ded?. Itu potnya aku taruh tempat teduh, sama sekali ga kena matahari terik.
      Kamu pernah pakai daun ketumbar buat masak?.

      1. sering bgt kak, kbanyakan mskn chinese, tim ikan, mie dll

        1. Ooohh aku belum pernah coba. Tahun ini nanam lagi nanti kupetik deh daunnya πŸ™‚ .

  11. ded

    Baca Balcony Garden eehh….. tiba2 ingat nama District Belconnen di Canberra, Australia…..
    He3….. ga nyambung πŸ™‚

    1. Nama districtnya “garden” ya pak? nyambung aja ko hehe.

  12. Aah lovely! I love flowers but never have the confidence to plant it :3

  13. Eh seriusan kak, orang2 kasih makan burung liar ??? ih baik2 yaaaa #Lovedech

    1. Iya selain burung liar ada juga landak. Kasihan hewan liar klo winter ga bisa cari makan jadi ya dikasih makan oleh warga.

  14. Love to see your garden… cantik :”)

  15. so beautifful, i like see the flower covered by snow. #hala ngomong apa coba

    1. Saya sudah serius baca kalimat englishnya. Loh ujungnya jadi ketawa πŸ˜› .

  16. Sandurezu ァンデγ‚₯レズ

    hahaha.. it’s funny, especially the last photos.. You are awesome at gardening, it’s okay for the withered plants, I’m sure that they will be a beautiful garden when the spring comes. πŸ™‚

    1. Yes beautiful garden will come again on the spring or summer time πŸ˜€ .

  17. kebunnya cantik, padahal berkebun dari balkon loh, mau coba tanem2 juga tp takut gk telaten nanti malah gagal total πŸ˜€

    1. Iya sementara berkebun di balkon dulu, nanti klo pindah rumah lagi semoga dpt yg ada tamannya πŸ˜€ . Nyoba nanam 2 atau 3 tanaman dulu Dhy, klo sdh sukses nambah lagi dan lagi πŸ˜‰ . Oh ya PR dari km sudah ku buat draftnya, ku jadwal posting awal minggu depan, sorry kelamaan ya πŸ˜€ .

      1. aiih tenang mbak nel,,santai aja,,jadi gak enak nih ngasih PR nambahin kerjaan mbak nella aja πŸ˜€

  18. Wow, your garden is very beautiful! πŸ™‚

  19. Wahhh ijaahh,,, abis dikomen malah muncul gambarnya. Mohon ignore saja komen sebelumnya.

    You have a beautiful garden <3 Lovelyyyy
    Berarti tiap tahun kena salju musti ulamg dari awal gitu ya mba? Sayang banget, walaupun salju2 itu terlihat cantik.

    1. Banyak yg ga ulang dari awal ko. Memang daun-daun tanaman kebanyakana akan rontok ga tahan dingin, tp pas musim semi akan numbuh lagi. Klo tanaman sayuran semuanya iya ngulang dari awal lagi πŸ˜€ .

  20. Kok aku ga bisa liat fotonya?? Padahal udah di refresh berulang kali πŸ™

  21. Wow, what a determination. I commend you. Such a lovely garden.

  22. Suka melihat perubahan kebunnya Nel, Bunga itu memang selalu menakjubkan saat dipandangi. Semangat berkebun terus.

    1. Iya saya tambah semangat nunggu musim semi πŸ˜€ .

  23. Masih saluran banget ya nel… Buat org yg suka gardening pasti udh gak sabar nunggu sering ya… πŸ™‚

  24. subur2 banget ya Nel, taneman aku banyak yang matek

    1. Kepanasan kali ya Non tanaman2mu?.

  25. I can’t wait for us to start gardening season again! In about another month, I will start all of our seedlings downstairs and get them started under the grow lights! I can’t wait! What you have started looks really awesome!

    1. I hope I can also start seedling next month. I cant wait spring time!.

  26. Wah. It is not an easy job. I know. I saw my mom do it also. Plant this. Replace this and that. Until the flower come up.. Beautiful.

    1. when you do the same everytime,that will be easier. Gardening give me so much fun πŸ˜‰ .

      1. I think it is because your passion is in gardening mba.

        Btw mba. Akan ada komen dari mentor. Gpp kan?

        1. iya boleh ditunggu dari mentornya ya πŸ˜‰ .

Leave a Reply